L'escola en català, amenaçada

El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya segueix el dictat del Tribunal Suprem i llança un ultimàtum a la Generalitat per convertir el castellà també en llengua vehicular. El Govern anuncia un recurs i defensa la constitucionalitat de la immersió. Mestres, pares, entitats i partits es rebel·len. Revolta a les xarxes socials

Un total de 287.263 alumnes de 2.831 centres de primària han fet sisena hora aquest curs.
Redacció
02/09/2011
2 min

BarcelonaJornada de xoc Catalunya-Espanya. Poques hores després de l'aprovació de la reforma constitucional exprés amb el corró del PSOE i el PP s'ha sabut que el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha llançat un ultimàtum sobre la Generalitat per obligar-la retallar la immersió lingüística en català a l'escola i convertir el castellà també en llengua vehicular.

Aquesta resolució dels jutges catalans ve de la sentència del Tribunal Suprem que fa uns mesos donava la raó a diverses famílies que, mitjançant tres recursos presentats, havien demanat ensenyament amb el castellà com a llengua vehicular per als seus fills. Ara, s'exigeix al Govern que executi aquesta sentència de Madrid.

La consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, ja ha anunciat que presentaran un recurs contra la interlocutòria del TSJC, ja que està convençuda de la plena constitucionalitat del model d'immersió present a les escoles catalanes.

Sindicats de mestres i entitats de pares i entitats socials i cíviques, com ara Òmnium Cultural, la Coordinadora d'Associacions per la Llengua i d'altres, ja han criticat la decisió judicial i han cridat a la desobediència, tot i que el Govern, per ara, aposta per fer un altre intent de fer entrar en raó el TSJC.

Dels partits, PSC, ERC, SI i ICV proposen mantenir la immersió lingüística amb el model aplicat fins ara. A l'altra banda, PP i Ciutadans celebren la decisió exigeixen que s'apliqui.

Els ciutadans s'han revoltat a les xarxes socials i han fet trending topics alguns hashtags de Twitter que critiquen la decisió dels jutges.

stats