El carril Bus-VAO de la C-58 s'obrirà el dia 29, però només en hores punta
Si la intensitat de trànsit ho requereix, se'n flexibilitzarà l'ús
BarcelonaEl nou carril Bus-VAO de la C-58, que començarà a funcionar el 29 d'octubre, només estarà obert en les hores punta, de dilluns a divendres entre les 06,30 i la 13,00 hores i entre les 16,00 i les 22,00 hores, encara que si la intensitat de trànsit ho requereix, se'n flexibilitzarà l'ús.
El director general de Transport i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, ha explicat avui en roda de premsa que preveuen que utilitzin el nou carril 300 autobusos, 7.500 turismes amb més de tres ocupants -el 5% dels que habitualment circulen per la C-58- i 1.500 vehicles ecològics, juntament amb taxis, motocicletes i vehicles per a persones amb mobilitat reduïda.
Al marge de l'horari establert per al carril VAO (Vehicles d'Alta Ocupació), si la situació del trànsit ho requereix, el Servei Català de Trànsit podrà obrir el carril per a tota mena de vehicles per descongestionar la circulació.
Els Mossos d'Esquadra disposaran d'un espai a la calçada central per controlar que tots els vehicles compleixin amb els requisits, encara que el director del Servei Català de Trànsit, Joan Aregio, ha matisat que els controls no seran sistemàtics, i la sanció prevista en cas d'infracció és de 200 euros.
Els vehicles autoritzats a circular pel nou carril són els de transport públic, com autobusos i taxis, turismes amb més de 3 ocupants, motocicletes, vehicles per a persones amb mobilitat reduïda i vehicles ecològics de baixa emissió, que s'han d'acreditar mitjançant el portal www.ecoviat.com.
La nova infraestructura, que ha costat 80 milions d'euros cofinançats al 50 % per fons europeus, està formada per dos carrils de circulació, al matí en sentit d'entrada a Barcelona i a la tarda en sentit sortida de Barcelona, de 6,8 quilòmetres de longitud que uneixen l'avinguda Meridiana de Barcelona amb Ripollet.
A més del nou carril, el 29 d'octubre començaran a funcionar quatre línies de bus ràpid, dins de la nova xarxa 'Exprés.cat' que cobriran les rutes Barcelona-Ripollet, Barcelona-Cerdanyola del Vallès-Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), Barcelona-Sabadell i Barcelona-Terrassa , amb una freqüència de pas d'entre 10 i 20 minutos, i que se sumaran als vehicles que ja cobreixen aquestes rutes i que, en tots els casos, porten més de 30 persones per viatge.
Sobre el possible solapament de les rutes amb recorreguts que ja cobreix Renfe, Font ha assegurat que són "mercats diferents" i que no lluiten "contra Renfe, sinó contra el transport privat".
El pla d'autobusos ha tingut un cost d'1,6 milions d'euros, als quals s'han de sumar 300.000 euros destinats a la millora de les parades.