Dos joves enginyers s'inventen un sistema de patrocinis per rebaixar el preu de la T-10
A través d'un web, dos enginyers titulats a la UPC venen bitllets de l'Autoritat del Transport Metropolità a un preu més barat del normal gràcies a la inclusió de publicitat
BarcelonaDos joves, que es van conèixer mentre estudiaven a la UPC, han creat una pàgina web on es poden comprar bitllets de transport públic de l'Autoritat del Transport Metropolità més barats que el preu de venda habitual, gràcies a la inclusió de publicitat en els mateixos bitllets.
En Daniel Martínez i en Guillem Mateos han explicat que aquesta venda a través del seu web és "completament legal" i que només consisteix en què anunciants que "estan compromesos" i "empreses que són verdes" paguin una part del preu del títol que la gent compra.
El sistema que fan servir en el seu lloc web es redueix a la venda de bitllets del tipus T-10 esponsoritzats que després fan arribar a casa dels compradors per correu postal. Tot i això, no sempre hi ha disponibles bitllets. L'emissió per lots que portena terme fa que es vagin esgotant i que, en determinats moments, hi hagi nous lots que tinguin preus diferents d'altres d'emesos anteriorment.
Segons han explicat, el seu benefici per fer aquesta tasca i mantenir el web consisteix a cobrar un import a les empreses que s'anuncien per gestionar-los aquesta publicitat. De moment, expliquen que només venen T-10, però en el futur volen ampliar les ofertes "a diversos tipus de títols".