Trànsit estudia situar radars per trams com el de Viella en altres carreteres
En vuit mesos s'han iniciat 560 expedients sancionadors per haver superat la velocitat mitjana permesa al túnel
BarcelonaEl funcionament del radar per trams situat al túnel de Viella ha deixat plenament satisfets els tècnics del Servei Català de Trànsit. Fins al punt que el director, Joan Aregio, "no descarta" situar radars com aquest en altres carreteres catalanes. "És un sistema que perfectament podem posar en altres llocs", afirma. L'estudi de les carreteres és "important" perquè la velocitat mitjana es pot veure afectada per factors externs a la conducció com "les entrades, sortides, àrees de descans, etc.", i per això la ubicació escollida per al primer radar d'aquest tipus va ser un túnel. Trànsit no tanca les portes a ampliar-ho a vies diferents, sempre que els informes tècnics ho avalin.
El radar del túnel de Viella va entrar en funcionament l'1 de desembre del 2009, tot i que no va començar a multar els conductors fins a sis mesos més tard, amb l'entrada en vigor de la nova llei de circulació. La velocitat està limitada a 80 quilòmetres per hora i el radar calcula la velocitat mitjana d'un vehicle des del seu accés al túnel fins a la sortida, la qual cosa el permet ser molt més precís. És el primer d'aquest tipus que es va instal·lar a l'estat espanyol, tot i que aquest 2011 s'hi ha afegit el del túnel de Guadarrama, a l'AP-6 entre Madrid i Segovia, i el del túnel de Torrox, a l'A-7, a Màlaga. El director del SCT, Joan Aregio, considera que el rendiment del radar per trams millora el rendiment dels radars tradicionals.