La T-Mobilitat causa inquietud i temor entre els usuaris del transport públic
Arran de la lectura parcial del contracte signat entre l'ATM i La Caixa, que en tindrà la gestió –perquè no els van deixar veure'l sencer–, la Mesa Popular del Transport Públic assegura que l'empresa privada farà una inversió de 60 milions d'euros i a canvi en rebrà uns 25 milions anuals durant 15 anys per diferents conceptes, començant per 0,02 cèntims per cada bitllet validat
BarcelonaDurant el 1r Congrés en Defensa del Transport Públic s'ha debatut àmpliament sobre el futur sistema de pagament del transport públic, l'anomenada T-Mobilitat.
Des de la Mesa Popular del Transport Públic, impulsora del congrés, han explicat que gràcies a la CUP vam poder tenir accés al contracte signat de la T-Mobilitat entre l'ATM i l'UTE d'empreses que en tindrà la gestió, liderada per La Caixa, i n'han explicat alguns detalls. Prèviament han recordat que quan van anar a veure el contracte, només els en van ensenyar algunes parts, ja que d'altres estaven subjectes a una clàusula de confidencialitat, i no els en van deixar endur cap còpia:
- L'UTE invertirà els 60 milions que costarà la implantació de la T-Mobilitat, com la renovació de més 30.000 màquines de validació, a canvi d'un contracte de 15 anys.
- S'ha patentat la T-Mobilitat, i l'UTE en podrà vendre la patent i en tindrà bona part dels royalties.
- Hi ha clàusula de risc: L'empresa cobrarà si no hi ha un mínim d'usuaris.
- L'empresa tindrà les dades de tots els usuaris i en sabrà els recorreguts.
- La Mesa ha calculat que l'empresa cobrarà uns un 25 milions d'euros anuals durant 15 anys per diferents conceptes, com 0,02 cèntims per cada bitllet validat, o la publicitat que s'inclogui a la nova targeta.
- 15 dies després de la signatura de l'acord de refinançament del deute de l'ATM amb un grup de bancs –el principal és La Caixa– es va signar el contracte de la T-Mobilitat, també liderat per La Caixa.
Després del debat dels usuaris durant el congrés, s'ha conclòs que no hi ha rebuig a la idea de la T-Mobilitat, però demanen la gestió pública total i que la base de dades només es faci amb finalitats estadístiques i no personalitzades.
També han exigit poder veure el contracte complet per poder-lo aturar, generar un estat d'opinió contrari a la T-Mobilitat a través de la informació i la sensibilització, i posteriorment la mobilització.