Set estacions de la L9 s’aturen pel retard de pressupost del Govern

L'executiu diu que l'ordre prové de les concessionàries perquè tenen les estacions avançades i que no afectarà els terminis de posada en servei del ramal de l'aeroport el 2014

UNA PARET DE TOTXOS A L'ACCÉS DE L'ESTACIÓ FOC CISELL, AL PASSEIG DE LA ZONA FRANCA
 Els operaris han marxat d'aquesta parada de la L9 prevista en el tram ajornat per la Generalitat a la Zona Franca  Per concentrar la inversió en les estacions que arribaran el 2014 a l'aeroport del Prat. A l'interior de les estacions 
 Que sí que estan en marxa els canvis a favor de l'estalvi també són significatius.
Albert Balanzà
23/06/2012
1 min

Barcelona"Hem arribat a les vuit del matí i ens han dit que no podíem entrar a treballar, que només podíem baixar a recollir les eines i marxar fins que ens tornin a avisar". Així s'expressava un dels treballadors a peu de carrer en una de les set estacions que les concessionàries de la línia 9 del metro van decidir aturar indefinidament ahir com a resultat del decalatge existent entre l'acabament de l'obra –molt avançada– i la compra i instal·lació de vies, catenàries i ascensors.

Aquesta última inversió correspon als pressupostos directes del Govern i GISA ja va comunicar a principis d'any que alguns d'aquests elements no s'adquiriran fins al 2014. Les estacions afectades són Torrassa, Collblanc, Gornal i quatre parades més de la Zona d'Activitats Logístiques (ZAL) de la Zona Franca, a la punta de la L9, on aquest ramal ja s'anomena L10 i creua l'antiga llera del riu Llobregat i on aniran les noves cotxeres.

Podeu llegir la informació completa a Ara Premium.

stats