Només el 26% de les noies d'ESO opten per les ciències

Internet es converteix en la segona font d'influència dels joves per decidir quina carrera faran

EDUCACIÓ INTERACTIVA 
 Alguns centres tenen projectes propis de digitalització, com l'Institut Cristòfol Ferrer de Premià de Mar, que utilitza les xarxes socials a classe.
Sònia Sánchez
07/11/2012
2 min

BarcelonaNomés el 26% de les noies que estudien Educació Secundària Obligatòria (ESO) opten per la branca de ciències, tecnologia i matemàtiques en els seus estudis postobligatoris , davant del 40% dels nois, segons un estudi elaborat per Everis amb col·laboració del departament d'Ensenyament de la Generalitat.

L'elecció de les carreres científico-tècniques és encara molt baixa a Catalunya i, de fet, ha disminuït en els últims deu anys, una disparitat que és especialment preocupant, tal com constata l'estudi, entre les noies i també entre els alumnes d'entorns socioculturals desafavorits. Només el 24% dels estudiants d'ESO amb un nivell sociocultural familiar baix opta per la via de la ciència la tecnologia i les matemàtiques, davant del 44% dels alumnes d'entorns socials més alts.

L'estudi analitza també els factors que influeixen en la presa de decisió dels alumnes a l'hora d'orientar els seus estudis post-obligatoris i confirma que, com era conegut, l'opinió dels pares és el principal factor de decisió. Ara bé, com a novetat, detecta que la informació que troben a internet se situa ja com la segona font d'influència en aquestes decisions.

L'estudi constata també que, en general, els alumnes tenen una percepció positiva de les carreres científico-tècniques però el que els porta en molt casos a descartar-les és que les consideren "massa difícils". El 45% dels alumnes d'ESO no es veu capaç de fer una carrera d'enginyeria i informàrica, mentre que el 51% tampoc no es veu capacitat per fer una carrera de matemàtiques, física o química.

La consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, ha apuntat aquest dimecres que, en vista d'aquests resultats, "falta ara esbrinar què vol dir difícil per aquests nois, si es refereixen al temps i esforç que requereixen i que els poden restar al temps d'oci que tan s'ha expandit per als joves en les últimes dècades o si es tracta de que realment no tenen les matèries de matemàtiques i ciències ben assolides des de primària".

En aquest sentit, va apostar per "reforçar les matèries instrumentals a primària" per garantir un bon assoliment d'aquestes assignatures (matemàtiques, ciències i llengua) per a tots els alumnes.

stats