L'Estat veu amb bons ulls que la connexió ferroviària amb la T1 del Prat es pagui amb un sobrecost al bitllet

El secretari d'estat de planificació i infraestructures del ministeri de Foment, Rafael Català, ha admès a Barcelona que la proposta que els va fer la Generalitat és una de les possibilitats per fer viable la inversió

A l'agost l'aeroport de Barcelona va superar en nombre de passatgers el de Barajas, que acumula caigudes de més del 13% des de començament d'any.
Albert Solé
29/04/2014
1 min

BarcelonaQuan arribin les Rodalies a la T1 del Prat, els passatgers hauran de pagar un sobrecost en el bitllet. Aquest sobrecost servirà per pagar aquesta inversió pendent des de fa anys, i que l'Estat admet que no pot assumir pel seu compte en temps de crisi.

Aquesta és una proposta que el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va fer al ministeri el 2012, i que aquest dimarts el secretari d'estat de planificació i infraestructures del ministeri de Foment, Rafael Català, ha valorat positivament per primer cop en públic.

La ministra Ana Pastor el gener passat ja va admetre a Barcelona també que l'única fórmula viable per fer arribar el tren a l'aeroport seria la inversió público-privada, però sense concretar. Catalá s'ha fet seva la proposta del govern, i diu que és una de les opcions que tenen sobre la taula i que té més opcions.

Catalá ho ha dit en un esmorzar-col·loqui a la Zona Franca organitzat per Barcelona Centre Logístic Catalunya.

Corredor mediterrani

El col·loqui a la Zona franca estava destinat a parlar del corredor mediterrani, però no va aportar cap novetat. Rafael Catalá sí que va admetre que "el 96% del transport per mercaderies es fa actualment per carretera, i aquest desequilibri és perquè alguna cosa no hem fet bé, ni l'Estat, ni Renfe ni Adif, i hem de solucionar-ho".

stats