La L9 no és l’opció més ràpida ni la més barata per agafar un avió
L’Aerobús és la més veloç i còmoda, i Rodalies la més econòmica
BarcelonaPlaça Catalunya, al centre de Barcelona, a les quatre de la tarda. És el punt de reunió fixat per comprovar quina és la manera més econòmica, senzilla i ràpida d’arribar a la Terminal 1 de l’aeroport del Prat. Una opció és l’Aerobús, en marxa des de l’any 1991. El cost del bitllet és de 5,90 euros l’anada o bé 10,20 euros si també es vol tornar. Els bitllets integrats -com ara la T-10 o la T-Mes- no serveixen, i els menors de 4 anys no paguen.
Metro o Aerobús?: el primer trajecte de la L9, en directeL’Aerobús passa cada cinc minuts i la durada del trajecte és d’aproximadament 35 minuts. Si hi ha poc trànsit -com ahir, que era festiu- el recorregut es redueix a 25 minuts. El primer comboi surt a les 05:00 hores i l’últim a les 00:30 hores. Els de tornada ho fan mitja hora més tard. L’Aerobús disposa d’espai per deixar la maleta i les seves 47 places permeten anar assegut còmodament. Té servei de wifi gratuït i carregadors USB.
L’opció del metro
La segona opció és la L9 Sud del metro, disponible des d’ahir a la tarda. Des de Plaça Catalunya, la línia vermella (L1), connecta amb la L9 a Torrassa, en un trajecte de 20 minuts. Una vegada a Torrassa, són 12 parades fins a la Terminal 1 de l’aeroport, encara que de moment no s’atura ni a La Ribera ni a Aeroport Terminal de Càrrega, que encara no estan llestes. Al vagó no hi ha cap espai habilitat per a les maletes, ja que és com qualsevol altre vagó de metro de la xarxa, amb l’única excepció que no porta conductor. Els ascensors de l’estació de la T1 també són els habituals: amb maletes hi cap poca gent i de seguida s’hi fan cues.
Pel que fa al preu, anar a l’aeroport -a la T1 o la T2- amb la L9 té un sobrecost, com passa a la gran majoria d’aeroports europeus on també arriba el metro. El bitllet especial costa 4,5 euros per viatge, i permet fer transbord de línia. Si s’és propietari de qualsevol targeta multiviatge -excepte la T-10, que no serveix- no cal comprar el bitllet especial. D’aquesta manera es recompensa els viatgers habituals del servei, que sovint tenen bitllets com la T-Mes, la T-Jove o la T-Trimestral. Amb el metro, des de plaça Catalunya fins a la Terminal 1 de l’aeroport el temps de recorregut total és d’1 hora i 11 minuts.
La tercera opció per anar a l’aeroport en transport públic és el servei de Rodalies. A plaça Catalunya es pot adquirir el bitllet especial per arribar-hi, que costa 4,10 euros. Així i tot, amb la T-10 o qualsevol altre bitllet integrat també es pot fer el trajecte, de manera que als viatgers habituals els surt bastant més econòmic. Malgrat tot caldrà fer diversos transbords: de plaça Catalunya fins a Sants -amb la R1 cap a l’Hospitalet de Llobregat- i, una vegada a Sants, amb l’R2 Nord cap a l’aeroport. Per anar a la Terminal 1 s’haurà d’agafar un autobús llançadora que és gratuït. En total, el trajecte és d’uns 50 minuts.
La flamant línia 9, en conclusió, no és el servei més ràpid ni tampoc el més barat. Rodalies continua sent el millor per a la butxaca i l’Aerobús el més còmode i el més ràpid.