La Comissió Europea descarta com a prioritària la idea de Foment de reactivar el corredor pels Pirineus
Considera que la proposta del govern espanyol no està en la línia metodològica del programa europeu, ja que el corredor difícilment estaria operatiu abans del 2030. També recorda que no hi ha un acord amb França sobre el nou traçat pirinenc
Barcelona p { margin-bottom: 0.21cm; } La Comissió Europea descarta com a prioritària la proposta de la ministra de Foment, Ana Pastor, de reactivar el corredor central pels Pirineus. Brussel·les veu "difícil" que el projecte pugui formar part de la xarxa transeuropea de transport prioritari, de manera que no podria ser elegible per aconseguir finançament comunitari.
El projecte del corredor central ferroviari transpirinenc –que suposaria una perforació per fer un túnel que travessi els Pirineus– no forma part de la llista de projectes de la Comissió, que inclou cinc corredors que haurien de ser una realitat el 2030 i que estarien coberts en un 10% o 20% per ajudes europees. Fonts de la Comissió han explicat a l'Ara que el corredor pels Pirineus no està en la línia metodològica del seu programa, ja que difícilment estaria operatiu abans del 2030 i no hi ha un acord amb França sobre la proposta.
La prioritat de la xarxa transeuropea de transport és interconnectar la xarxa espanyola amb França, Portugal i la resta d'Europa, un objectiu que, segons la Comissió, ja queda ben cobert amb els corredors aprovats fins ara, entre els quals hi ha el mediterrani, una obra prioritària per a Catalunya. A més, l'Estat no comptarà amb fons de cohesió en un futur, per la qual cosa haurà de concentrar les inversions en infraestructures de corredors que ja estan sent construïts. Brussel·les ratifica, a més, el seu compromís amb el corredor mediterrani per tenir-lo operatiu abans del 2030.
La proposició de la Comissió ja està en mans del Parlament i el Consell europeus, i s'espera un acord al consell de Transports que es programarà al mes de març.