INFRAESTRUCTURES

La C-17 amb quatre carrils arriba fins a Ripoll

El conseller Lluís Recoder inaugura el darrer tram de l'autovia, de set quilòmetres. La connexió entre Sora i la capital ripollesa completa una obra llargament reclamada al territori

El conseller Lluís Recoder, amb els acaldes del territori, en el tram inaugurat de la C-17
Redacció
30/06/2011
1 min

BarcelonaEls conductors que circulin per la C-17, un dels eixos que marca l'esquelet de la xarxa viària de Catalunya, disposaran de quatre carrils per completar el recorregut entre Barcelona, Vic i Ripoll (dos carrils per cada sentit de circulació). El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder (CiU), ha inauguat aquest matí el darrer tram de l'autovia, de set quilòmetres, entre Sora i Ripoll. El desdoblament de la C-17 era una vella reivindicació del territori. L'obra s'havia allargat durant dècades, amb promeses dels successius governs que es van anar demorant en el temps. Amb la carretera convertida en autovia, la connexió entre l'àrea metropolitana i el Pirineu serà més directa.

El conseller ha recordat que han estat "molts anys d'obres i inconvenients". El desdoblament entre Vic i Ripoll, que s'ha executat en diverses fases, ha costat cinc anys d'obres i ha suposat una inversió de més de 300 milions d'euros. El primer tram va ser el de la variant del Voltreganès, estrenada per l'exconseller Joaquim Nadal (PSC), que avui també era a l'acte de Ripoll. La complexitat dels treballs ha marcat l'evolució d'un projecte que ha coincidit en el temps amb una altra obra capital que encara està en fase d'execució, l'ampliació de l'Eix Transversal.

stats