Barcelona s'inclina per un patrocinador fix al Bicing
L'Ajuntament està estudiant alternatives per rebaixar els 15 milions d'euros de cost anual que té el servei
BarcelonaL'Ajuntament de Barcelona es decanta més per un patrocinador únic que per un espai obert a la publicitat a l'hora de buscar solucions que contribueixin a reduir el cost que suposa el Bicing. Així ho ha concretat avui el regidor de Mobilitat, Eduard Freixedes, en el marc de la comissió de Seguretat i Mobilitat, on ha explicat que, tot i que encara no és una decisió tancada, l'Ajuntament està apostant per buscar un patrocinador fix a les bicicletes a l'estil del que ja es fa en ciutats com Londres. La porta a la publicitat al servei municipal de bicicletes ja la va obrir l'alcalde Xavier Trias durant la campanya electoral amb l'objectiu de reduir els 15 milions d'euros que, descomptades les quotes dels usuaris, queden per a les arques municipals –el 70% se sufraga amb recaptació de l'Àrea Verda.
Joan Laporta, com a regidor d'Unitat per Barcelona, ha demanat avui els detalls d'aquesta operació, i el regidor de Mobilitat li ha posat com a exemple la publicitat a la samarreta del Barça i ha remarcat que en el cas del Bicing també "cal reflexionar-ho bé, perquè també és una icona de la ciutat". Laporta ha replicat que el més important és saber qui és l'anunciat: "Si hi ha de posar Qatar, li diré que no".
D'altra banda, Freixedes també ha deixat clar que està convençut que "s'acabaran canviant els models de bicicleta" per tal de fer-les més adaptables als diferents terrenys. Una altra de les idees que l'Ajuntament té sobre la taula és obrir el servei als turistes, però Freixedes ha assegurat que abans de prendre cap decisió en aquest sentit estan estudiant un conveni firmat per l'anterior equip de govern amb el grup Bicitours, que podria impedir aquesta obertura.