Adéu a les notes del 0 al 10: canvien els noms de les puntuacions a primària

Els estudiants seran avaluats amb quatre notes des d'aquest desembre

L’escola Fructuós Gelabert, situada a l’Eixample, és un dels centres que forma part del programa Escola Nova 21.
16/12/2016
2 min

BarcelonaEls alumnes de primària ja no seran avaluats del 0 al 10. A partir d'aquest trimestre rebran les competències de cada matèria avaluades amb 4 notes: assoliment excel·lent (AE), assoliment notable (AN), assoliment satisfactori (AS) i no assoliment (NA). El canvi es va aprovar al juliol i respon a la voluntat del departament d'Ensenyament d'incorporar l'avaluació com una part del procés d'aprenentatge.

"L'avaluació ve del canvi de com s'enfoca l'aprenentatge a l'aula. El canvi que estem fent és cap a les competències", explica la consellera d'Ensenyament, Meritxell Ruiz, que afegeix que si es modifica la manera d'aprendre, "cal canviar la manera d'avaluar". En aquest sentit, reivindica que amb aquest nou sistema, l'avaluació és "formativa". "Avaluem per aprendre. A partir de la qualificació que has obtingut sabràs el procés que has de fer per millorar l'aprenentatge", explica la consellera, que defensa que, d'aquesta manera, l'avaluació "no és el punt final del procés educatiu".

Les famílies de primària rebran una avaluació contínua i global que preveu l'observació sistemàtica de l'assoliment dels objectius educatius i integrarà les valoracions de tots els àmbits. Això vol dir que s'especificaran per a cada competència el grau d'assoliment i les diferents dimensions. "Serà una avaluació molt més profunda. A part de saber si a l'àrea de llengua tens un assoliment, també sabràs que potser la comprensió lectora et va bé, però no l'escrita", apunta la consellera. Per a Ruiz, així "es dóna resposta al canvi que s'està fent" i aporta una "avaluació més qualitativa".

Com a exemple, la consellera apunta que "a banda d'aprendre què és una fracció o què és un trencat" els alumnes també hauran de ser capaços de resoldre "una situació concreta en un context real"."Han de saber resoldre conceptes, destreses, habilitats i capacitats", insisteix.

stats