POLÍTICA MUNICIPAL

Els quatre Beatles a la Monumental cofoista

Trias, Puigdemont, Ros i Ballesteros reflexionen sobre models de ciutat i reptes de futur

Els alcaldes de Lleida, Tarragona, Girona i Barcelona abans de l’acte d’ahir.
Toni Vall
05/03/2014
2 min

BarcelonaAquesta és la història de quatre alcaldes molt ben avinguts i amb una obsessió: les smart cities. Xavier Trias, Carles Puigdemont, Àngel Ros i Josep Fèlix Ballesteros tenen la lliçó molt ben apresa: les ciutats intel·ligents no les fa la tecnologia, les fan els ciutadans. Les ciutats no han d’estar al servei de la tecnologia, la tecnologia ha de fer més fàcil la vida als ciutadans. Queda clar que els quatre saben fer infinites variacions del mateix paradigma. Quin és el tema estrella del qual cap d’ells defuig parlar i a tots -especialment Trias, esclar- els serveix per inflar pit? Home, el Mobile World Congress, només faltaria. Per aquest i segur que per molts altres motius que no vénen al cas, Trias considera que la marca Barcelona -fascinant concepte-“està molt per davant de les marques Catalunya, Espanya i Europa”. Sí, Barcelona, “la ciutat més important de la Mediterrània”. L’alcalde ho té claríssim: “Si vas pel món i preguntes per les smart cities el més probable és que la que tothom tingui a la boca sigui Barcelona”.

El públic els escolta, reunit per Alcaldes.eu i El Punt Avui, al Gran Saló de l’Hotel Avenida Palace. L’any que ve farà mig segle que uns altres quatre triomfadors van allotjar-se en aquest mateix hotel: John, Paul, George i Ringo. La seva roda de premsa no va ser al Gran Saló, sinó al saló Parrilla, al pis inferior de l’hotel. Els Beatles van actuar a la Monumental i van accedir a disfressar-se de toreros al servei de la marca i la tradició autòctona. Les fotos del gran Pérez de Rozas no poden ser més clarividents. Però, compte, que les analogies ¿capritxoses? no em juguin una mala passada.

Sintonia entre els alcaldes

Trias no dubta a picar l’ullet a Puigdemont i revela que quan el president de Google li va demanar assessorament per demanar matrimoni a la seva nòvia en un marc incomparable, ell no va dubtar: El Celler de Can Roca. Prova irrefutable que la marca Barcelona no ens té segrestats. El seu homòleg gironí li torna l’afalac: “La forta personalitat de Barcelona ens ajuda a tots”. Ros recorda que al llarg dels anys ha treballat al servei de tres de les marques més importants del món: IBM (becari), Coca-Cola (cap de sistemes) i Barcelona (coordinador dels serveis d’informació de l’Ajuntament). Ballesteros recalca que, als Estats Units, Tarragona potser costa una mica d’ubicar, però que Barcelona se situa ràpidament amb Gaudí i, des de fa poc, amb Woody Allen. “I amb el Barça!”, rebla Trias.

Els alcaldes continuen exhibint front comú per denunciar la inconstitucionalitat de la nova llei d’administració local. Ros i Ballesteros coincideixen amb la fórmula contra la desafecció: llistes obertes i elecció directa dels alcaldes. Plantofada contundent de Trias a Hereu, que és a la sala: “Hem apujat el preu del transport per l’enorme deute que ens vam trobar”. I afegeix: “Seré el primer alcalde que va a unes eleccions amb la seva ciutat aixecada per les obres”. Interrogant final per cloure l’acte: qui ens farà sortir de la crisi? Resposta: les nostres ciutats, Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona. I que cadascú interpreti el que vulgui. Let It Be.

stats