Solucions per al revolt negre de les Llosses
El Govern millorarà la senyalització al tram de la C-17 on va morir la família d'Aiguafreda
BarcelonaDimarts que ve farà un mes de l'accident de trànsit que va colpir Aiguafreda. Una família del municipi -el pare de 42 anys i la mare de 35, i els seus dos fills, de vuit i nou anys- va perdre la vida el 14 de desembre en un sinistre a la C-17, al terme municipal de les Llosses (Ripollès), a tocar de Montesquiu. La furgoneta en la qual viatjaven va caure al riu Ter després de no poder negociar un revolt que el territori fa temps que considera perillós. Malgrat que la carretera està desdoblada, els alcaldes van advertir després del sinistre que calia prendre mesures per minimitzar el risc en aquest segment del traçat, ubicat en una zona obaga i que a l'hivern acostuma a estar humit. "En aquest revolt coincideixen una sèrie d'elements que ens obliguen a prendre mesures. Tots coincidim que s'ha de millorar aquest tram", explica a l'ARA l'alcalde de Ripoll, Jordi Munell. La Generalitat ha avançat les primeres decisions després d'escoltar les exigències que plantegen els municipis.
Munell, acompanyat pel president del Consell Comarcal del Ripollès, Miquel Rovira, i l'alcalde de les Llosses, David Serrat, es va reunir aquesta setmana amb la conselleria de Territori i Sostenibilitat, representada per Xavier Flores, director general de Carreteres, i el secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font. Tot i que es va posar sobre la taula la possibilitat d'instal·lar-hi un radar fix que regulés la velocitat, Territori va proposar dues mesures als alcaldes. L'acció més immediata -s'executarà en el termini màxim de dues setmanes- serà un reforç de la senyalització, similar a altres punts complicats de la C-17. Abans del malaguanyat accident només hi havia un cartell que indicava la limitació a 80 km/h, però després del sinistre es van ampliar les indicacions, també amb senyals lluminosos.
Un viratge que no ha canviat
En paral·lel, Territori ha encarregat un estudi a la concessionària de la carretera, Cedinsa, per analitzar punts perillosos de la via en un tram de 25 quilòmetres entre les Masies de Voltregà (Osona) i Ripoll. L'informe se sumarà a una altra auditoria interna que prepara la conselleria. Els alcaldes han agraït la predisposició de la Generalitat, però recorden que el revolt de les Llosses ja era un punt conflictiu abans del desdoblament i que el nou traçat no ha variat el disseny del viratge. "És un revolt que es tanca de cop", subratlla el president del Consell Comarcal del Ripollès, que recorda que el 2 de gener hi va haver un altre accident sense ferits al mateix punt. "Es va aprofitar el traçat i el radi del revolt no ha canviat. Si no t'ho coneixes, com que s'hi circula ràpid, pot ser perillós", afegeix l'alcalde de Ripoll. "Per això reclamem que estigui ben senyalitzat", raona Munell.
Comparteix el mateix punt de vista l'alcalde de les Llosses. "En aquest punt és habitual que hi hagi accidents, ho vam tornar a veure a principis d'any", comenta David Serrat, alcalde del municipi ripollès. "A les Llosses no ens haurien de conèixer pels accidents", sentencia Serrat.