Recoder admet pel Twitter que Rodalies avui no hauria d'haver funcionat com un festiu
Preguntat pels usuaris, el conseller de Territori ha reconegut que no és normal que el primer tren d'aquest dilluns hagi arribat a Manresa a la 9 del matí, quan no era festa. Argumenta, però, que el 70% dels combois tenen destí a Barcelona
BarcelonaEl Twitter aproxima com mai el ciutadà amb el polític. El conseller de Territori, Lluís Recoder, s'ha trobat com alguns usuaris li recriminaven que els trens de Rodalies Renfe funcionessin avui com un festiu, quan no era festa a tota l'àrea metropolitana.
"Quin sentit té que Rodalies faci dia festiu quan la meitat del país treballa?", preguntava ahir @arnauurgell. Després de dir cap a les onze de la nit que s'ho miraria, finalment 21 hores després, aquest dilluns al vespre Lluís Recoder, també a través d'un tuit, ha respost que el 70% dels trens tenen destí a Barcelona.
Descontent amb la resposta, @rogermelcior ha incidit amb el tema: "És normal que el primer tren R4 Manresa arribi a les 9:02 en comptes de les 7:22 quan no és festiu?" Finalment, Recoder ha admès: "Ben segur que no, i que tenim molt camí per recórrer en la millora de Rodalies i Regionals".
La Generalitat no només no ha abaixat el preu dels bitllets de Rodalia per afavorir l'estalvi d'energia, sinó que aquest dilluns ha reduiït el nombre de combois com un festiu, quan només era festa a Barcelona. El Govern va assumir la gestió de Rodalies Renfe l'1 de gener. Curiosament, Ferrocarrils de la Generalitat ha mantingut una política d'horaris diferent. Només les línies urbanes de Barcelona han funcionat com un diumenge. La resta d'horaris, eren els d'un mes d'agost, pensats perquè la gent que treballa fora de la ciutat hi pogués arribar.
Bitllets al preu de sempre
I és que avui també havia d'entrar en vigor la rebaixa del 5% del preu del bitllet de Renfe de Rodalies, com a part de les mesures aprovades divendres pel consell de ministres per estalviar energia. A Catalunya, de moment, la mesura no s'aplicarà. La Generalitat vol tenir la certesa que el govern de Zapatero assumeix el cost de la rebaixa de les tarifes. 26 milions d'euros d'aquí a finals d'any. La Comunitat de Madrid també s'ha negat a aplicar la mesura. En el cas de Catalunya hi ha l'afegit que el sistema tarifari està basat en bitllets integrats que serveixen per a diversos mitjans com metro, autobús i Rodalies.