Irene Rigau: “Cada generació ha de renovar el compromís amb la llengua”
La consellera d'Ensenyament dóna suport a la reivindicació de somescola.cat i assegura que “és important que periódicament” es reivindiqui el català com a llengua vehicular i eix central de la “nostra cultura”
BarcelonaLa consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, dóna suport als actes reivindicatius del col·lectiu somescola.cat, previstos per avui a diverses ciutats catalanes, i assegura que “cada generació ha de renovar el compromís amb la llengua”. Així ho ha expressat en una entrevista als Matins de TV3, en què ha destacat la importància de reivindicar “periòdicament” el català com a llengua vehicular i eix central de “la nostra cultura”. La titular d'Educació confia en què el recurs presentat pel Govern en contra la sentència del TSJC “tindrà l'efecte desitjat” perquè “prima la llei d'educació de Catalunya”, i lamenta que el debat lingüístic eclipsi “altres aspectes més importants” de l'inici del curs escolar.
Rigau recorda que les escoles “estant complint i aplicant la norma” que ha dictat el departament “per l'inici de curs” i assegura que la llei “no contempla que la petició d'unes persones concretes pugui canviar la normativa lingüística” de les escoles.
La consellera reafirma el compromís del Govern amb un ensenyament ric lingüísticament que asseguri també “el coneixement del castellà i l'anglès” al final de la docència, i assegura que les directrius d'educació apunten cap a “un impuls de l'anglès” amb la seva inclusió a totes les especialitats de Formació Professional i un major coneixement per part dels professors.
Rigau destaca que la reducció del 7,6% del pressupost en educació ha afectat especialment en la construcció, amb “l'endarreriment de noves obres i l'ajornament d'algunes reformes” i assegura que en cap cas ha afectat a la plantilla de docents, a la vegada que recorda que el fet de no incorporar més professors “es supleix ampliant les hores de docència dins del seu horari lectiu” i assegura que la qualitat docent “la garantirà la direcció educativa” implantada pel Departament, que té com a eixos “la cultura de l'esforç” i “una atenció més personalitzada de l'alumne per detectar dificultats” des del primer moment.