Els ingressos publicitaris a internet superen els de la premsa i la televisió per cable als EUA
Un estudi realitzat per la consultora Pricewaterhouse Cooper revela que els ingressos per publicitat a internet van arribar a la xifra rècord de 18.000 milions d'euros durant el 2010
BarcelonaUn informe publicat per Interactive Advertising Bureau (IAB) i realitzat per la consultora Pricewaterhouse Coopers (PWC) confirma que, per primera vegada, els mitjans online ingressen més diners per publicitat que la premsa escrita i la televisió per cable als EUA. En concret, l'informe revela que durant el 2010 els ingressos publicitaris a internet van arribar als EUA a la xifra rècord de 18.000 milions d'euros, que suposa un increment del 15% respecte al 2009. De les dades de l'informe se n'extreu que només la suma de totes les cadenes nacionals i locals de televisió en obert superaria internet com a primer suport publicitari.
Entre els formats publicitaris més populars del 2010 destaquen els patrocinis, que van augmentar un 88% respecte al 2009. Els vídeos comercials, els bàners i la publicitat gràfica també han continuat creixent fins als 6.909 milions d'euros, un 24% més respecte a l'any anterior. No obstant això, la major font d'ingressos publicitaris continuen sent els buscadors, que representen el 46% de la recaptació publicitària online.
La valoració que PWC ha fet de les dades de l'informe presentat indica que el creixement de la publicitat online es deu, principalment, “al gran nombre d'hores que els usuaris passen connectats a internet, tant per motius laborals com per oci".