Rosell: "Gràcies a aquesta aliança, Qatar Airways patrocina indirectament Barcelona i Catalunya"
El president del Barça assegura que l'acord va tenir el suport de la majoria de l'Assemblea
Barcelona"Ens uneix la recerca de l'excel·lència", ha dit el president Sandro Rosell només començar l'acte de presentació de l'acord amb la companyia Qatar Airways. El president blaugrana ha defensat l'aliança amb la companyia aèria, no només profitosa per al Barça, sinó també per al país en general. "Gràcies a aquesta aliança, Qatar Airways ha començat vols a Barcelona, a part de patrocinar el FC Barcelona, indirectament patrocina Barcelona i l'economia de Catalunya", ha afegit Sandro Rosell sobre l'acord amb el nou patrocinador.
"Com ens ajudarà? A part de pagar factures, el Barça té 300 milions de seguidors arreu del món, i d'aquesta manera podran venir a Barcelona a veure un partit de l'equip", ha continuat el màxim mandatari barcelonista. Rosell ha estat contundent quan ha dit que no s'han plantejat que el nom de l'estadi canviï de nom.
El president blaugrana ha estat rotund quan ha assegurat que la massa social del club està a favor de la publicitat a la samarreta. "És una percepció, no és veritat, l'acord amb Qatar és una de les decisions que més suport ha tingut a l'assemblea, el 90% va votar que sí. Només el 10% no hi estava d'acord. És l'acord més democràtic que s'ha pres, s'ha decidit dos cops, el 2003 i, sense necessitat de fer-ho, el 2011. El que comenta és una percepció errònia", ha dit. "No entenc com es pregunta i es torna a preguntar", ha sentenciat.
El vicepresident econòmic, Javier Faus, ha explicat que l'acord signat el 2010 amb Qatar Sports Investment, l'empresa que paga 171 milions al Barça en cinc anys i mig, "només pot canviar una vegada el nom". Per tant, fins al 2016 no hi pot haver més canvis.
Faus ha avançat també que "hi haurà un racó dins del museu" i apareixerà també "el logo de Qatar Airways als seients de l'estadi". Faus ha explicat que aquestes clàusules ja hi eren des d'un començament, però Qatar Foundation no en va fer ús. El vicepresident econòmic ha explicat que "la junta no té la capacitat de renovar el contracte, necessitarà sempre la ratificació l'any 2015 de l'assemblea". Queden pendents de pagament 30,5 milions d'aquesta temporada, 32 per la següent i 33,5 per la darrera, la 2015-16. A més, l'acord inclou un pagament de 5 milions si el club blaugrana guanya la Champions. "No hi ha més drets per activar", ha afegit, tancant la porta a noves fórmules de patrocini. Faus ha negat que el Barça ocultés alguns aspectes de l'acord que va signar el 2010. "El contracte és de 100 pàgines, 50-60 actius, són els actius estàndards, no estic d'acord que no es va explicar, no tenim la culpa que Qatar Foundation no ho activés", ha explicat Faus abans de ressaltar que l'acord ha estat un gran negoci per Barcelona. "Un dels acords va ser que Qatar Airways ajudaria a l'aeroport de Barcelona, tenim la prova que estan activant l'aeroport, treballant per la Barcelona i el país", ha afegit.
"El patrocini de les seccions continua sent un repte, no s'inclou en aquest acord", ha dit Faus, que ha explicat que Qatar podia patrocinar les seccions, però ho va rebutjar.
"Creiem en les col·laboracions, per descomptat que no volem controlar res", ha explicat el director executiu de Qatar Airways Akbar Al Baker.