La venda de cotxes elèctrics a Espanya es dispara un 81% al juliol

A Catalunya aquest impuls va ser del 41%, amb 157 noves unitats matriculades el setè mes de l'any

Un cotxe elèctric en un dels punts de carga. /CRISTINA CALDERER
Ara
02/08/2017
2 min

BarcelonaLes matriculacions de vehicles elèctrics a Espanya van créixer un 81% respecte al mateix mes del 2016 amb 673 unitats al mes de juliol, segons les dades publicades aquest dimecres per l'Associació Espanyola de Fabricants d'Automòbils i Camions (Anfac). A Catalunya aquest impuls va ser del 41%, amb 157 noves unitats matriculades el setè mes de l'any. En els primers set mesos del 2017, les entregues d'aquest tipus de cotxes al mercat espanyol van arribar a un volum de 3.636 unitats, fet que representa un augment interanual del 33%.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Pel que fa als models híbrids, el mercat automobilístic espanyol es va situar en 5.091 unitats en el setè mes de l'any, amb un augment del 74% respecte a les unitats que es van vendre el mateix mes del 2016. D'altra banda, les vendes totals d'híbrids entre el gener i el juliol van arribar a la xifra de 32.072 unitats, fet que es tradueix en una forta progressió del 91%.

En el seu conjunt, aquest mercat de la mobilitat híbrida i elèctrica va guanyar 5.764 noves unitats el mes passat, un 74% més, mentre que l'acumulat fins al juliol va ser de 35.708 unitats, un increment interanual del 83%. Anfac ha explicat que aquest augment de les vendes s'explica perquè part dels fabricants estan augmentant la seva oferta, fet que provoca que cada vegada més clients valorin els vehicles elèctrics com una opció real de compra.

Tesla presenta el seu primer elèctric de masses

Precisament, aquesta setmana el fabricant de vehicles elèctrics Tesla ha presentat el que es vol convertir en el seu primer model de masses, més assequible comparat amb els anteriors cotxes de la companyia californiana. El model 3 surt al mercat dels Estats Units amb un preu de 35.000 dòlars, però encara no se n'ha detallat el cost per a Europa.

El nou elèctric de masses té una autonomia real de 350 km en les versions més bàsiques (és possible adquirir-ne versions amb més capacitat d’emmagatzematge, que n'amplien l’autonomia) i el seu temps de recàrrega en un dels supercarregadors de la xarxa de Tesla és de poc més de mitja hora.

stats