Unes 500 persones es desplacen de Dubai a Barcelona cada setmana per a tractaments de salut

Emirates destaca Barcelona com el destí europeu amb més creixement entre els turistes del Pròxim Orient

Avió d'Emirates Airlines.
Júlia Manresa
15/06/2016
3 min

BarcelonaPer primera vegada des que aquesta aerolínia opera a Espanya, aquest estiu Emirates traslladarà més passatgers entre Dubai i Barcelona que entre Dubai i Madrid. Tal com ha explicat aquest dimecres el director general per a Espanya d'Emirates, Fernando Suárez de Góngora, la capital catalana s'ha convertit en el destí europeu que més creix per als viatgers procedents dels països àrabs.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Precisament, a banda de la promoció turística de la ciutat, Suárez de Góngora ha destacat el turisme sanitari com un dels factors clau dels motius pels quals els viatgers de Dubai i altres zones dels Emirats vénen a Barcelona. Segons ha explicat el responsable d'aquesta aerolínia a Espanya, amb les dues freqüències que Emirates opera entre les dues capitals, es desplacen unes 500 persones només per a "tractaments mèdics d'alta qualitat". Suárez de Góngora ha volgut posar en relleu els acords que el govern i les administracions dels Emirats tenen amb clíniques privades catalanes per oferir tractaments de salut als seus funcionaris i altres turistes privats.

D'altra banda, un dels factors que assegura omplir la capacitat dels avions d'entrada i que fins i tot permet un increment de preus del 25% són els partits de futbol entre el Barça i el Reial Madrid, similar al que passa quan hi ha el Mobile World Congress.

L'avió amb més capacitat del món

Aquest creixement de la demanda a Barcelona s'ha traduït en l'increment d'un 29% de capacitat respecte als vols que Emirates oferia ara des del Prat. Per això, aquesta aerolínia va estrenar oficialment l'1 de juny el seu segon vol diari entre Barcelona i Dubai amb un Airbus A380, l'avió de passatgers més gran del món, que arriba a la xifra total de 2.068 seients diaris i gairebé 15.000 setmanals.

D'aquesta manera, Barcelona supera per primera vegada Madrid en oferta de seients d'Emirates, ja que tot i que la capital espanyola també té dos vols diaris a Dubai, només un s'opera amb un A-380, però Suárez de Góngora creu que "estarà aviat en marxa" el segon vol també amb aquest avió.

A més, aquest estiu Emirates ha configurat un nou vol especialment enfocat a la cobertura del pic de demanda que disposa d'un total de 615 places, eliminant la primera classe i deixant només dues categories: viatgers de negocis i turista. Des de Barcelona, aquest avió sortirà els pròxims dies 25 de juny i 16, 29 i 31 de juliol i, des de Madrid, el 30 de juny i el 2 de juliol. Des d'Espanya, Emirates espera augmentar el nombre de passatgers un 18% aquest any, un 25% a Barcelona i un 15% a Madrid.

Nous segments de negoci des de Barcelona

L'oferta i la competitivitat d'una aerolínia de luxe com Emirates no consisteix a rebaixar preus sinó a oferir productes especialitzats i una experiència de client que faci que els consumidors estiguin disposats a pagar el preu que es demana. Per això en els seus avions hi ha bar o fins i tot dutxes. En aquest sentit, el creixement i la consolidació de Barcelona com a destí clau per als turistes de Dubai ha provocat que els directius d'aquesta aerolínia també comencin a analitzar maneres d'explotar al màxim la ciutat com a emissora de viatgers. Per exemple, Suárez de Góngora ha parlat de la comunitat pakistanesa, molt potent a Barcelona i usuària dels seus vols. En aquest cas, per exemple, Emirates ofereix a les persones d'aquesta nacionalitat que puguin facturar més pes a la maleta, perquè sovint són viatges per motius familiars, o que tinguin més flexibilitat a l'hora de reajustar vols.

stats