Puntualitat i cap cancel·lació prevista a Vueling
Després d'anul·lar 66 vols aquest dimarts, l'aerolínia catalana arrenca la jornada amb pocs retards i sense incidències
BarcelonaDesprés que ahir el president de Vueling, Javier Sánchez-Prieto, reconegués en una entrevista a l'ARA, la mala planificació però continués justificant el caos operatiu amb la vaga de controladors a França, aquest dimecres la jornada ha començat amb aparent normalitat. El 85% dels vols programats per la companyia fins a les 9 del matí operaven a l'hora programada i, de moment, no hi ha cap cancel·lació prevista. Per a aquest dimecres Vueling té programats 700 vols.
De moment, només hi ha hagut un retard important, un avió amb destí a Roma que estava programat per a les 7.20 del matí i que no ha pogut sortir per una incidència tècnica. Així, doncs, sembla que aquest dimecres la companyia ha aconseguit normalitzar l'operativa després del caos operatiu de Vueling de les últimes setmanes.
Abans que el president de l'aerolínia, aquest dilluns el director comercial de l'aerolínia catalana, David García Blancas, va trencar el silenci per insistir a atribuir bona part de la responsabilitat del caos a la vaga francesa, tot i que també va entonar el 'mea culpa' per la mala planificació que ha fet la companyia, i que ha conduït al col·lapse.
Què hem de fer en cas de retard, cancel·lació o pèrdua d'equipatge?
Val a dir que el nombre de cancel·lacions de Vueling han estat força superiors a les que estan patint altres aerolínies precisament perquè la base operativa de Vueling està concentrada al Prat i gairebé la majoria dels vols amb destí Europa han de passar per l'espai aeri francès. Per exemple, en el global de la seva operativa, Ryanair va cancel·lar 102 vols dimecres de manera anticipada i xifra un total de 18.000 passatgers afectats per les cancel·lacions. Air France-KLM està patint retards en els seus vols des de França a Espanya i Air Europa opera amb normalitat.
D'aquesta manera, és previsible que els problemes que arrossega l'operativa de Vueling, que han afectat 76.000 passatgers al Prat en tan sols tres dies, empitjorin. De moment, tal com va explicar ahir Sánchez-Prieto, els afectats pels per retards superiors a tres hores i per cancel·lacions al juny van ser un 3% del total de 2,6 milions de passatgers transportats, unes 78.000 persones.