INFRAESTRUCTURES

El PP enterra la descentralització del Prat

El govern espanyol descarta trencar el model en xarxa d'Aena

AMPLIACIÓ 
 Actualment la T1 de l'aeroport de Barcelona està a ple rendiment, la T2 és 
 La sisena en nombre de passatgers de l'Estat -sobretot gràcies al baix cost- 
 I les instal·lacions no paren de créixer.
Ignasi Pujol
22/05/2012
1 min

BarcelonaEl govern liderat per Mariano Rajoy ha enterrat sine die la reivindicació de la societat civil catalana de disposar d'un aeroport gestionat de forma individualitzada (que va tenir coma a màxima expressió l'acte de l'Iese del març del 2007), segons els interessos del territori.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La sentència la va formular ahir el president i director general d'Aena, José Manuel Vargas, a través del diari Expansión. El gestor aeroportuari espanyol –depenent del ministeri de Foment– ha descartat per complet treure a concurs de forma individual la gestió de Barcelona i Madrid, tal com va fer l'executiu de José Luis Rodríguez Zapatero.

"No descartem cap possibilitat. Des d'una OPV [sortida a borsa] fins a privatitzacions parcials, però mantenint el model de xarxa, que és un dels actius que més envegen els nostres competidors internacionals". Amb aquests paraules destil·la Vargas el nou model aeroportuari. Així doncs, res de competència entre aeroports.

"El model de concessió de Barcelona i Madrid es va cancel·lar i el que es farà és mantenir el model de gestió en xarxa", va confirmar ahir a l'ARA una portaveu d'Aena.

Podeu llegir la notícia completa a l'ARA PREMIUM.

stats