La Generalitat rebaixarà les taxes a Ryanair si arriba als 4 milions de passatgers a Girona

L'administració ofereix uns terrenys a la companyia perquè pugui construir un hotel, un hangar o una escola per al seu personal

Agències
20/06/2011
2 min

GironaLa Generalitat ha fet avui una nova proposta a Ryanair per a la seva continuïtat a l'aeroport de Girona que, segons el director general de Transports i Mobilitat del govern català, Ricard Font, millora la del tripartit que havia estat acceptada per la companyia irlandesa. L'oferta és de 7,5 milions d'euros anuals per dos milions de passatgers arribats a la instal·lació gironina, que equivaldrien aproximadament a quatre milions transportats.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Com en la proposta del tripartit, la Generalitat es compromet a rebaixar a més quatre milions d'euros en taxes si obté la gestió de l'aeroport o, en cas contrari, a negociar amb qui l'assumeixi aquesta mateixa xifra amb un diferencial màxim d'un 30%. Ricard Font i el delegat del govern català a Girona, Eudald Casadesús, han subratllat a més durant una conferència de premsa per donar a conèixer la nova oferta que aquesta millora el preacord anterior que reclamava Ryanair, ja que s'abonarà una quantitat que no ha estat revelada per cada passatger de més sobre els dos milions fixats.

Per obtenir un compromís amb l'aeroport de la Costa Brava per part de la companyia irlandesa, la Generalitat li ofereix terrenys per construir un hotel, o la creació d'una escola de personal de cabina, o un hangar. La primera d'aquestes instal·lacions la gestionaria Ryanair, mentre que la segona l'hauria de fer conjuntament amb el govern català i la tercera amb aquesta mateixa fórmula més la participació d'Aena.

Altres novetats anunciades avui per Casadesús i Font són l'ingrés de l'Ajuntament de Girona en l'Associació per a la Promoció i el Desenvolupament de les Comarques Gironines (AGI), que agrupa a les institucions que negocien amb les companyies que operen a l'aeroport de la Costa Brava.

L'aportació del Consistori no ha estat revelada, encara que s'ha detallat que la de la Diputació es doblarà per afrontar la proposta llançada avui.

Respecte a l'incompliment del contracte vigent, que finalitza al final de 2011, per part de Ryanair pel que fa al manteniment de freqüències i vols, els representants de la Generalitat han confirmat que s'exigirà el retorn de rutes domèstiques com les de Madrid i Sevilla.

stats