Dimissió i daltabaix familiar a la cúpula de Korean Air per unes nous mal servides
"Ho sento, no la vaig educar bé", diu el president de la companyia i pare de la directiva que va despatxar de manera fulminant una hostessa per donar-li unes nous de Macadàmia en una bossa en lloc d'un plat
Barcelona"Ho sento, no la vaig educar bé". Són paraules de Cho Yang-ho, president i conseller delegat de Korean Air, que s'ha vist obligat a disculpar-se per la "ximpleria" de la seva filla, Cho Hyun-ah, fins fa poc vicepresidenta de Korean Air i diverses empreses de Corea del Sud. La directiva, de 40 anys, va aturar fa uns dies un avió, que havia d'enlairar-se a l'aeroport JFK de Nova York, per expulsar-ne fulminantment una hostessa que li va servir unes nous de Macadàmia en una bossa, en lloc de fer servir un plat, com marquen les normes de la companyia. La decisió va obligar a fer tornar l'avió a la zona d'embarcament i va endarrerir el vol –que havia de ser operat per un Airbus A380, l'avió comercial més gran del món–, en 11 minuts. Però sobretot va servir perquè Cho Hyun-ah rebés una allau de crítiques que la qualificaven d'"abusiva" i "arrogant".
La repercussió del cas va fer que, dimarts, la directiva anunciés la seva dimissió de la companyia i es mostrés visiblement avergonyida. I ara, les declaracions del seu pare han revestit el cas de tragèdia familiar. Cho Yang-ho ha acabat demanant disculpes "com a pare i com a màxim responsable" de l'empresa per la "ximpleria" de la seva filla. A més, Cho Yang-ho va anunciar que rellevaria la seva filla de tots els càrrecs que manté a altres empreses del grup, entre les quals, cadenes d'hotels i agències de viatges.