AEROPORTS

Aena s'emmiralla en el model de Noruega, Grècia i Finlàndia

L'operador aeroportuari espanyol argumenta ara que la gestió individualitzada del Prat perjudicaria els passatgers

Una passatgera es desplaça  a les instal·lacions de la T1 de l'aeroport del Prat.
Ignasi Pujol
23/05/2012
1 min

BarcelonaAena ha protagonitzat un gir de 180 graus en el seu discurs. I ho ha fet en només sis mesos.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Mentre el ministre de Foment de l'anterior executiu, José Blanco, va assegurar que la privatització de la gestió dels aeroports del Prat i Madrid-Barajas havia de servir per guanyar en "eficiència", Aena sosté ara tot el contrari.

El gestor aeroportuari assegura que la gestió individualitzada dels aeroports afectaria als "nivells de qualitat" del servei i "els costos serien superiors i, per tant, això podria repercutir en els passatgers". Així ho explica Aena en un argumentari sobre les bondats del model de gestió en xarxa al qual ha tingut accés l'ARA.

L'argumentari d'Aena repassa els països que mantenen un model de gestió aeroportuària en xarxa. Els referents més immediats d'Aena són els operadors de Noruega (Avinor), Grècia (Hellenic Civil Aviation Authority) i Finlàndia (Finavia), amb 46, 44 i 24 aeròdroms gestionats, respectivament. Es dóna la circumstància que cap d'aquests països arriba als onze milions d'habitants, molt per sota dels 47 milions d'habitants d'Espanya.

Podeu llegir la notícia completa a l'ARA PREMIUM.

stats