Aena cobrarà un euro per fer servir els carros portaequipatge del Prat

Serà el primer aeroport de l'Estat on s'aplicarà la mesura, que pretén estalviar 3,2 milions d'euros

MÉS TRÀNSIT 
 Els aeroports catalans  van rebre l'any passat un 5,7% més de passatgers en vols internacionals.
Efe
11/03/2013
2 min

MadridAena instal·larà màquines per cobrar als passatgers un euro per l'ús de carros portaequipatge a l'aeroport del Prat, i a sis més de la resta de l'Estat, per estalviar 3,2 milions d'euros anuals.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Segons han explicat fonts d'Aena, "encara no hi ha data" per a la posada en marxa del pagament per l'ús dels carros, tot i que sí que han explicat que el de Barcelona serà el primer aeroport on es posarà en marxa la mesura.

La resta d'aeroports on es cobrarà per l'ús dels carros seran els Madrid-Barajas, Màlaga, Palma de Mallorca, Gran Canària, Tenerife Sud i Alacant, segons Aena, que ha especificat que el nou sistema només s'aplicarà en l'anomenada "zona pública" de les instal·lacions, ja que els de l'àrea d'embarcament seguiran sent gratuïts.

Aena ha assegurat que aquest nou model de gestió i manteniment de carros portaequipatge s'emmarca en les mesures posades en marxa per "posar en valor l'empresa amb la finalitat de fer-la sostenible i viable econòmicament, però mantenint l'oferta d'un servei de qualitat".

A més, l'ens públic ha destacat que "suposa nous plantejaments per aconseguir una major eficiència organitzativa i la reducció dels costos d'explotació".

Segons els seus càlculs, l'aeroport de Barajas destina en l'actualitat a la gestió i manteniment de carros portaequipatge 3,7 milions d'euros anuals i amb el nou model aquesta quantitat es reduirà a 500.000 euros, "fet que suposa un estalvi de costos estimat de 3,2 milions d'euros".

L'empresa gestora dels aeroports espanyols ha detallat que el preu d'un euro per l'ús del carret és similar al d'altres instal·lacions europees, com és el cas de les alemanyes de Munic, Hahn, Colònia i Düsseldorf; les italianes de Milà, Gènova, Torí o Roma (Fiumicino), o les d'Atenes, a Grècia.

També ha destacat que la tarifa és inferior a la que s'aplica als aeroports del Regne Unit, com és el cas de Bristol, Cardiff, Manchester, Leeds, Luton o Birmingham, en què oscil·la entre 1 i 2 lliures.

Aena ha assegurat que el sistema de pagament per ús és utilitzat per un de cada quatre aeroports en el món, especialment en aeroports nord-americans, en què el preu oscil·la entre 1,5 i 4 dòlars (1,19 i 3,18 euros).

stats