Aena sobre la privatització de El Prat: “Aquell procés es va descartar"
El president del gestor aeroportuari diu que "encara no està definida la forma" de la futura privatització d'Aena però diu que es mantindrà el comitè de coordinació de El Prat amb la presència d'altres administracions
MadridEl president d'Aena, José Manuel Vargas, ha tornat a descartar avui recuperar a curt termini la venda parcial dels aeroports de Barcelona i Madrid. “Aquell procés es va descartar en aquell moment”, ha assegurat en una trobada amb periodistes.
Tot i la contundència de la frase, Vargas no ha volgut tancar, uns minuts més tard, del tot la porta en el futur. Al ser preguntat al respecte ha respost: “Primer cal fer el pla estratègic [2012-2016] abans d'avaluar el procés de privatització. Encara no està definida la forma”.
El president del gestor aeroportuari ha insistit en que la situació dels mercats desaconsellava la privatització dels aeroports de El Prat i Barajas, que el govern espanyol va cancel·lar el gener. “Ens semblava que el procés de concessió no solucionava la qüestió d'Aena en el seu conjunt econòmic i de la xarxa. Abans de qualsevol privatització calia fer moltes coses dins de la companyia per tenir més valor en una futura possible privatització”, ha dit.
En aquest sentit, ha dit que l'entrada de capital privat a Aena és un “procés interessant” que exigeix “temps” per posar en valor la companyia i que la situació dels mercats permeti obtenir un valor raonable. “En l'horitzó actual és difícil de preveure”, ha afegit.
D'altra banda, Vargas ha explicat que es vol recuperar, en un termini que no ha fixat, la creació dels comitès de coordinació aeroportuària amb la participació de comunitats autònomes i ajuntaments per la “gestió i definició” dels aeroports. Ha dit, però, que encara cal definir les “funcions exactes” i el grau de participació de les administracions.
A més, ha assegurat que les taxes aeroportuàries podrien pujar en els propers tres anys un “màxim” del 5% més l'IPC, ha advocat per flexibilitzar l'activitat i els horaris dels aeroports amb menor demanda, com el de Lleida, i s'ha mostrat confiat en reduir el deute d'Aena (de 14.000 milions) en els propers quatre anys. També ha dit que continua vigent el procés de liberalització de 13 torres de control d'aeroports i aeròdroms, entre ells el de Sabadell.