Col·leccionisme

Una empresa catalana treu al mercat els cromos digitals

La col·lecció començarà a través de Facebook o Twitter, on s'aconseguiran cromos digitals de forma gratuïta. Els paquets de cromos es compraran a través de missatges de mòbil

Efe
18/08/2011
2 min

BarcelonaMolts cridaran "anatema!", però lluitar contra el món digital és una batalla perduda, i les antigues col·leccions de cromos no es podien quedar al marge. L'empresa Totfan Games ha creat uns àlbums virtuals que, a més de satisfer l'afany del col·leccionista servirà per fer amics a través d'una xarxa social.

La idea, que es pretén posar al mercat la tardor que ve, està dirigida sobretot als natius digitals, és a dir, a nens i adolescents que es mouen sense problemes amb les noves tecnologies i els smartphones i als quals el tacte dels cromos de paper no els genera les mateixes sensacions que als seus pares o germans grans.

Aquí l'àlbum és virtual. Després de registrar-se a Facebook o Twitter el col·leccionista en potència obtindrà els deu primers cromos digitals de forma gratuïta.

Si un s'hi aficiona, cada vegada que entri al lloc de la col·lecció n'obtindrà gratis un altre més, però per aconseguir-los tots (hi haurà un percentatge exclusiu) caldrà fer micropagaments a través de missatges de mòbil (que rondaran els 1,40 euros) per comprar paquets de deu cromos de forma aleatòria, com els tradicionals sobres que calia esquinçar per veure'n contingut.

A part d'això, explica a Efe Jaume Teixi, cofundador de Totfan, "tot és igual", els cromos repetits es poden canviar (o regalar segons convingui) amb altres col·leccionistes als quals se'ls enviarà una oferta "en línia" amb els números que es demanda i quins se'ls ofereix a canvi, que podrà ser rebutjada o contraofertada.

Aquesta relació converteix l'àlbum virtual en un joc social, una comunitat que possibilitarà posar en contacte persones amb els mateixos interessos: futbol, música, sèries de televisió, celebritats, animació...

Teixi i la seva sòcia Raquel Iglesias, amb la qual va fundar l'empresa fa un any -amb seu al viver d'empreses de Barcelona Activa- han arribat ja a un preacord amb un equip de la primera divisió de futbol espanyola -del qual no donen el nom- per treure de forma conjunta la primera col·lecció.

A més, estan negociant amb algunes cadenes de televisió, artistes i grups musicals per crear altres sèries.

"Ens diem Totfan perquè, precisament, la idea és fer col·leccionisme per a fans", expliquen els responsables del projecte.

Totfan Games també ha pensat en els "immigrants digitals", aquells als quals els agrada poder comptar amb l'àlbum físic. Una vegada "pegat" l'últim cromo virtual, el col·leccionista podrà imprimir-los tots en paper i tenir-lo entre les mans amb un cost addicional. Si no, es poden conformar amb el pdf.

De moment la plataforma funciona via web i iPad i estan desenvolupant aplicacions per a mòbils amb sistema android i iPhones.

Aquests emprenedors estan a punt de finalitzar la seva primera ronda de finançament, que entre capital privat i públic rondarà el mig milió d'euros.

Si aquestes col·leccions digitals tenen èxit, la imatge d'un nen amb un feix de cromos per canviar i un paper amb la llista dels números que li falten pot estar a punt de passar a la història.

stats