TELEVISIÓ
Mèdia 17/09/2019

Marc Ribas completa el seu mapa gastronòmic de Catalunya

TV3 estrena la tercera temporada de ‘Joc de cartes’, que donarà més pes a l’entreteniment

Albert Castellví Roca
3 min
Marc Ribas presenta el concurs de restaurants Joc de cartes, que aquesta nit estrena a TV3 la tercera temporada.

BarcelonaMarc Ribas va passar de cuiner a presentador de televisió, i ara està passant de presentador a xòuman. Durant les últimes setmanes ja ha fet gala de la seva faceta d’actor còmic en els petits gags que introduïen els capítols de la versió d’estiu de Joc de cartes, i a partir d’ara tindrà ocasió de seguir explotant la seva vis còmica en la tercera temporada regular del concurs de restaurants, que després d’haver quedat fora de la graella durant tot el curs passat torna a TV3 aquest dimecres a les 22.30 h reforçant l’aposta per l’humor, segons la seva directora, Carla Lladó. En aquest sentit, guanyarà protagonisme el personatge del Joanet, el conductor de la furgoneta amb què es desplaça Ribas i que s’ha convertit en el company d’aventures del presentador en aquests esquetxos.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Al Joanet, de fet, se li ha girat feina en aquesta nova temporada: no només guanyarà presència en pantalla sinó que haurà de fer més quilòmetres que mai al volant, perquè el programa ha decidit que havia arribat l’hora de trepitjar totes les comarques que no havia visitat fins ara. Això portarà Marc Ribas del Pallars a les Terres de l’Ebre, de l’Urgell al Pla de l’Estany i del Penedès a la Vall d’Aran, entre altres zones. Com sempre, en cadascun d’aquests territoris hi competiran quatre restaurants especialitzats en el mateix tipus de cuina. Els seus responsables, després de menjar en tots els locals rivals, hauran de valorar-ne l’espai, la cuina, el menjar, el servei i el preu. Aquestes notes, sumades a les que hagi atorgat Ribas, serviran per determinar el guanyador de cada programa, que s’endurà un xec de 5.000 euros per invertir-los en el restaurant.

“Aquesta temporada hem arribat a racons de Catalunya que no coneixíem i hem aconseguit cobrir tot el territori”, subratlla Carles Torras, director de continguts de DLO/Magnolia, la productora de Joc de cartes. Un cop emesos els 13 programes de la tercera temporada (i comptant també les tres edicions estiuenques), el programa ja haurà passat com a mínim una vegada per cadascuna de les 42 comarques catalanes. De totes maneres, el tret de sortida de la nova etapa es donarà a Barcelona, on el programa ja havia estat diverses vegades. En aquest cas, Ribas buscarà la millor hamburguesa de la ciutat.

Premi a la sostenibilitat

Igual que a la segona temporada, el concurs torna a comptar amb el patrocini d’Agbar, que cada setmana atorgarà el Segell Blau al restaurant més sostenible i que faci un ús més eficient de l’aigua. Segons TV3, amb aquest distintiu el programa pretén “reconèixer la conscienciació i l’esforç que fan els restauradors” amb accions que van “des del reciclatge fins a l’ús de productes ecològics o de quilòmetre zero, així com fer servir aigua de l’aixeta, entre altres coses”.

L’últim capítol de la temporada serà un especial en què els dotze guanyadors del Segell Blau hauran de valorar els àpats cuinats per tres escoles d’hostaleria que competiran per ser la millor de Catalunya. A més, aquell dia un jurat especialitzat atorgarà a un dels dotze restauradors el Segell Blau Honorífic. Aquesta distinció li permetrà gaudir d’una masterclass i un tast amb el xef Paco Pérez, que, amb cinc estrelles Michelin, és el cuiner català que en té més.

El director de TV3, Vicent Sanchis, no escatima elogis a Joc de cartes, un programa que qualifica de “fenomen” i d’“un dels pilars de la programació” de la televisió pública. “Cada temporada suma, va agafant més força, més seguretat i molta més audiència”, destaca. Joc de cartes es va estrenar la primavera del 2017 i ràpidament va demostrar que seria una de les revelacions del curs. Aquella primera temporada es va tancar amb 402.000 espectadors i un 16,2% de quota de pantalla, unes xifres que encara creixerien l’any següent, quan va arribar al 19,8% i als 466.000 seguidors. El programa també ha format part de la graella dels tres últims estius, i en l’etapa més recent ha aconseguit un 21,2% de share mitjà, amb 405.000 espectadors. Segons el cap d’entreteniment de TV3, Cristian Trepat, el format de Joc de cartes “és esplèndid” i “té tots els ingredients per ser un èxit, perquè és un concurs però no ho és, és un reality pero no ho és, és un programa de cuina però no ho és”. “La nostra història d’amor s’ha anat fent més forta i esperem que duri molts anys”, sentencia.

Tots els restaurants, en un cercador

Coincidint amb el retorn de Joc de cartes la web del programa ha inaugurat una guia amb tots els restaurants que hi han participat des de la primera temporada i que anirà creixent a mesura que s’emetin els nous capítols. Es tracta d’una base de dades que permet buscar els restaurants per nom, població i comarca, i també filtrar-los en funció del tipus de cuina que ofereixen, la seva especialitat, el preu, si són adequats per anar-hi amb nens i si van guanyar el concurs. De cada establiment s’ofereixen les dades de contacte, un mapa de situació, el plat estrella i un vídeo de presentació a càrrec del seu responsable.

A més, tots els restaurants rebran un distintiu per col·locar a l’entrada que els acreditarà com a participants (o, si s’escau, com a guanyadors) del concurs.

stats