EL FUTUR DE LA TV
Mèdia 23/05/2018

Hulu: el gegant abans de l’estirada

La plataforma supera els 20 milions d’usuaris i alimenta el rumor d’expansió internacional

àlex Gutiérrez
3 min
‘The handmaid’s tale’ retorça el malson del feixisme masclista

BarcelonaEl mes de maig està sent bo per a Hulu. La plataforma de vídeo sota demanda anunciava fa dues setmanes que superava la barrera psicològica dels 20 milions d’usuaris, mentrestant, la seva sèrie estrella 'The handmaid’s tale' està recollint nous entusiasmes amb la segona temporada i, alhora, té diversos projectes en marxa amb noms de primera línia com George Clooney i Stephen King. Tot i que encara està lluny dels gegants HBO, Netflix i Amazon, el fet que de moment només opera als Estats Units fa pensar que el dia que emprengui la seva expansió internacional es podria situar ràpidament al costat de les plataformes líders i mirar-les als ulls sense complexos.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Hulu, nascuda l’any 2007, és el resultat de l’aliança estratègica de Fox, Disney, NBC i Turner. Els tres primer socis en tenien un 30% cadascun, i Turner, propietat de Time Warner, el 10% restant. La principal activitat era oferir sota demanda els continguts de les cadenes accionistes l'endemà de la seva estrena televisiva. Aviat, però, es van començar a signar acords amb altres proveïdors de continguts, com ara Showtime, The CW i la BBC. No tots han aguantat, així que els directius de la plataforma han anat assumint que, més enllà de ser una plataforma per a televisió reciclada, havien d’arriscar-se i crear continguts i sèries fetes 'ad hoc' per al servei.

Segons dades pròpies de l’empresa, el consum ha pujat un 60% en l’últim any i la gent està optant per veure els seus programes majoritàriament al menjador de casa i davant d’una televisió connectada: un 78% del temps correspon a aquesta modalitat. La presentació dels resultats, per cert, es feia en un teatre rebatejat com a Hulu Theater, situat a l’exclusiu Madison Square Garden de Nova York.

També aquest mes Hulu ha anunciat el seu primer acord d’exclusivitat: serà amb DreamWorks Animation i comportarà que la plataforma estreni els futurs films de la productora fundada per Steven Spielberg, Jeffrey Katzenberg i David Geffen (tot i que des del 2016 pertany a Universal Pictures). A més de tenir les novetats, incorporarà en exclusiva títols clàssics de l’estudi com 'Shrek', 'Madagascar', 'Kung Fu Panda' i 'Cómo entrenar tu dragón'.

La ficció com a motor

L’èxit de 'The handmaid’s tale' ha sigut esclatant i ha acabat eclipsant alguns dels precedents que ja permetien intuir que Hulu volia reclamar un lloc propi en l’escena de les sèries de prestigi. Ho va apuntar, per exemple, amb 'Casual', una comèdia creada per Jason Reitman que mostrava la vida d’una mare divorciada que comença a viure amb el seu germà. Els Globus d’Or en van reconèixer la qualitat amb una nominació a millor sèrie. Pocs mesos després, estrenava '11.22.63', produïda per J.J. Abrams a partir d’un llibre de Stephen King en què s’explora l’aventura d’un professor de llengua (James Franco) que té l’oportunitat de viatjar en el temps i intentar evitar l’assassinat de John F. Kennedy.

Tot i que la companyia esquiva la pregunta sobre si emprendrà una expansió internacional, se sap que l’expedient ha estat unes quantes vegades sobre la taula de direcció, en els últims anys. El fet que Disney hagi anunciat que compra la Fox farà que tingui un percentatge majoritari a Hulu. Fonts del sector indiquen que aquest podria ser el detonant que activés el desembarcament de la plataforma a l’escena global.

stats