Economia 26/06/2017

Les ferreteries Optimus s’estrenen en la venda ‘online’

Optimus és la unió de cinc cooperatives espanyoles del sector i té com a soci impulsor QF+, el resultat de la fusió de les ferreteries catalanes Cofac i Cifec

Paula Solanas
2 min
Les ferreteries Optimus s’estrenen en la venda ‘online’

Els cargols i les claus angleses també es compren per internet. El grup de ferreteria i bricolatge Optimus estrenarà a finals de novembre el seu servei de venda online. Segons va explicar a l’ARA el director de gestió del grup, Juan Luque, amb aquesta estratègia la cadena vol promoure l’opció de click & collect, és a dir, que els clients comprin a través de la pàgina web però recullin la comanda a la botiga. “Així potenciem el punt de venda”, explica, tot i que també faran possible l’entrega a domicili. Segons va admetre el director de gestió, la venda per internet és una “inversió a llarg termini”, ja que el mercat de les ferreteries encara és força incipient al món digital.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Optimus és la unió de cinc cooperatives espanyoles del sector i té com a soci impulsor QF+, el resultat de la fusió de les ferreteries catalanes Cofac i Cifec. Optimus també aglutina les cooperatives Cofedas (Astúries), Coinfer (País Valencià i Múrcia), Coanfe (Andalusia) i Synergas (País Basc). La cadena va tancar l’any passat amb 230 botigues -i unes vendes de 160 milions d’euros- i actualment arriba als 240 establiments. Per a aquest any el grup ja té acordada l’obertura de 180 nous establiments. “En un 65% són botigues urbanes, de barri i proximitat”, comenta Luque, que admet que la competència de les grans superfícies cada cop intenta acostar-se més a les ciutats.

Expansió a Espanya

Arran de la fusió, Optimus té ferreteries a Catalunya, les Illes Balears, el País Basc, l’Aragó, Astúries, el País Valencià, Andalusia, les Canàries i Andorra. No obstant, el grup encara no ha aconseguit obrir-se camí a Madrid, on està en contacte amb altres cooperatives per expandir-s’hi. Tot i així, Luque explica que la major part de les botigues continuarà sent a Catalunya i les Balears. Per ara Optimus encara no es planteja la internacionalització, però tampoc descarta entrar a nous mercats en el futur.

En total, el pla d’expansió preveu arribar als 890 establiments i a una facturació de 400 milions d’euros a finals del 2018, quan haurà completat la conversió de totes les botigues a la nova marca comercial unificada. Segons Luque, Optimus és la primera cadena de l’Estat en quota de mercat en el segment de les ferreteries de barri.

stats