Economia 27/04/2017

El BBVA guanya 1.199 milions fins al març, gairebé un 70% més

L'entitat va créixer en totes les àrees de negoci per la bona evolució dels ingressos i la moderació de les despeses

Agències
2 min
L’entitat que presideix Francisco González ha accelerat la presa de posicions a CatalunyaCaixa tot i que encara no se n’ha formalitzat la compra.

MadridEl BBVA va obtenir uns beneficis de 1.199 milions d'euros entre gener i març, fet que representa un augment de gairebé el 70% respecte al mateix període de l'any passat, segons ha comunicat aquest dijous l'entitat a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). Es tracta del resultat més alt dels darrers set trimestres i el creixement es va produir en totes les àrees de negoci en termes interanuals gràcies a la bona evolució dels ingressos, la moderació de les despeses d'explotació i la reducció del sanejament.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Els ingressos recurrents durant aquest període també van evolucionar de manera positiva. El marge d'interessos del BBVA es va situar en 4.322 milions d'euros, un 4,1% més. A més el comportament de les comissions es va veure afavorit per la recuperació de l'activitat en els negocis majoristes, que va augmentar un 5,4% interanual, fins als 1.223 milions d'euros.

Pel que fa al marge brut, va arribar als 6.383 milions d'euros, un 10,3% més del que va generar en el primer trimestre de l'any anterior (un 15% si s'exclou l'impacte de les divises). En el creixement d'aquesta partida, hi van contribuir tant els ingressos típics del negoci bancari com la fortalesa dels resultats de les operacions financeres. En aquesta línia, també s'han registrat les plusvàlues generades amb la venda de l'1,7% del banc xinès CNCB (204 milions d'euros abans d'impostos).

D'altra banda, el marge net va assolir els 3.246 milions d'euros, amb un creixement del 24,2% en comparació amb el primer trimestre de l'any passat. Sobre els indicadors de risc, la taxa de morositat va continuar la tendència a la baixa iniciada el setembre del 2015 i va acabar el trimestre en un 4,8%. Pel que fa a l'activitat, el crèdit brut a la clientela va ascendir lleugerament (+0,3%), com a conseqüència dels volums de crèdit en les geografies emergents.

Segons l'entitat, al tancament del mes de març, el BBVA té 19,3 milions de clients que es relacionen amb el banc per canals digitals (un 20% més que el març del 2016). D'aquests, els que interactuen amb el mòbil són 13,5 milions, el que suposa un 41% interanual més.

stats