Mèdia 29/12/2015

10 fracassos televisius del 2015

El 2015 ha sembrat algunes propostes televisives que han arrelat a les graelles i seguiran l'any vinent, però també en deixa d'altres que han passat sense pena ni glòria per la petita pantalla

Núria Juanico
3 min
10 fracassos televisius del 2015

Barcelona1. Las aventuras del capitán Alatriste

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

L’adaptació televisiva de la novel·la El capitán Alatriste es va convertir en un malson per a Telecinco. La sèrie, protagonitzada per Aitor Luna, no va aconseguir el lideratge de la seva franja malgrat que la cadena de Mediaset la va moure diverses vegades de la graella, buscant un espai que arrossegués audiència. Tot i això, la ficció, estrenada en prime time, va acabar a la franja del late night, encara que Mediaset va emetre’n fins a l’últim episodi. La sèrie va reunir, de mitjana a l’Estat, prop d’un milió d’espectadors i un 7,2% de share.

2. Com som

TV3 va arrencar el 2015 amb una gran aposta per als dissabtes a la nit: el concurs Com som, que enfrontava dues parelles amb el repte d’endevinar quins comportaments i actituds encaixen més amb els catalans. L’espai també estava lligat a un retorn, el de Toni Clapés, que amb aquest programa reapareixia al canal públic. El concurs va estrenar-se amb 400.000 espectadors i un 13,4% de share, però va anar perdent audiència fins a quedar-se, de mitjana, amb 252.000 seguidors i un 9,2% de quota de pantalla.

3. Así de claro

La reaparició d’Ernesto Sáenz de Buruaga a La 1 va durar només tres programes. El periodista era el conductor de l’espai de debat Así de claro, que Televisió Espanyola va retirar de la seva graella tres entregues després de l’estrena per les baixes audiències. De fet, en el seu punt més àlgid, el programa només va aconseguir rascar 976.000 espectadors a l’Estat i, de mitjana, va obtenir-ne 827.000 i un 5,8% de quota de pantalla. A més, l’espai estava esquitxat de polèmica des d’abans del seu naixement, quan algunes veus crítiques van posar en dubte que TVE tingués la necessitat d’externalitzar un programa informatiu d’aquestes característiques.

4. Jugamos en casa

Aquest any La 1 no ha tingut gaire sort amb els concursos. Un dels espais que han fracassat és Jugamos en casa, que encapçalaven Los Morancos. El concurs vespertí, que posava a prova diverses habilitats dels participants, no va superar a l’Estat els 625.000 espectadors i el 6,3% de quota, de manera que la cadena va cancel·lar-lo després de set emissions.

5. La Alfombra Roja Palace

Una allau de crítiques va caure sobre La Alfombra Roja Palace el dia de la seva estrena. El xou de varietats, presentat per José Luis Moreno, no va brillar en audiència. Va desaparèixer després de la quarta entrega amb 715.000 televidents i un 5,6% de quota de pantalla a l’Estat.

6. El mur

El programa de superació El mur no va arrencar amb gaire bon peu i, tres setmanes després d’estrenar-se, TV3 ja el relegava a la franja de late night. L’espai, presentat per Santi Millán, seguia l’evolució de sis persones de perfils molt diferents que s’entrenaven per a la Marató de Barcelona aconsellats per experts esportius i en nutrició. Amb El mur, Millán va tornar a la televisió pública catalana, tot i que el seu retorn va passar bastant desapercebut per a l’audiència. El programa va estrenar-se el 12 d’abril i, de mitjana, va aplegar 77.000 seguidors i un 4,6% de quota de pantalla.

7. Rabia

El declivi de Rabia va estar directament relacionat amb una caiguda en picat de l’audiència. La sèrie, que tractava sobre una epidèmia misteriosa, no va ser capaç d’enganxar el públic més enllà del primer episodi. Rabia va desinflar-se ràpidament i es va haver de resignar a unes xifres d’audiència discretes: 941.000 seguidors i un 6,4% de share de mitjana.

8. Un tiempo nuevo

El rentat de cara d’ Un tiempo nuevo no ha servit de gaire a Mediaset. Després de reformular el programa, canviar la presentadora i reubicar-lo a Cuatro, a principis de desembre la cadena va tirar la tovallola definitivament. A l’Estat, l’espai no va superar els 800.000 seguidors i el 6% de quota de pantalla.

9. Algo que celebrar

Antena 3 va apostar a principis d’any per la comèdia familiar, una opció que va resultar fallida. La sèrie sobre reunions familiars va liderar la seva franja, però Atresmedia no va quedar satisfeta amb els resultats d’audiència. El grup va optar per no renovar la ficció, que va tenir només vuit episodis i es va acomiadar a finals de febrer.

10. Refugiados

Les expectatives per a Refugiados eren altes. Coproduïda per la BBC i amb un repartiment de luxe, aquesta sèrie va quedar, en termes d’audiència, lluny del que prometia. La ficció va perdre gairebé la meitat de seguidors i va marxar amb un 5,8% de share.

stats