Mitjans públics
Mèdia 24/10/2014

La campanya informativa d'Indústria per resintonitzar els televisors perjudica TV3

Els catalans hauran de resintonitzar un segon cop i la pública s'arrisca a perdre temporalment alguns espectadors

Àlex Gutiérrez
2 min

BarcelonaAquest 26 d'octubre s'activen les noves freqüències de TDT fruit de l'anomenat "dividend digital" (o alliberament d'espai radioelèctric per a la xarxa mòbil 4G). El govern de l'Estat ha engegat una campanya publicitària en la qual es demana que els espectadors resintonitzin els seus televisors abans d'aquesta data, per tal de garantir que segueixen veient tots els canals. Però aquesta campanya obvia que a Catalunya la situació és diferent i perjudica TV3, ja que la mudança de freqüències dels diferents canals de la pública es farà amb posterioritat al 26 d'octubre. D'aquesta manera, els catalans hauran de tornar a resintonitzar els aparells. Aquesta nova decisió unilateral del ministeri ha creat malestar a TV3, que emet la seva campanya sense tenir en compte l'especificitat catalana (de la qual és, a més, com a mínim, corresponsable). En tot cas, la resintonització que s'ha de fer aquesta setmana no impedirà que els canals de TV3 se segueixin veient amb normalitat.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

El problema per a la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) és que el Govern no se n'ha sortit a l'hora de mantenir els dos múltiplex que tenia: l'Estat n'ha eliminat un, tot i el pla tècnic alternatiu presentat per la Generalitat en què es demostrava que es podia alliberar espai per al 4G però mantenir tot l'ample de banda per als canals de TV3. Així, la pública catalana està a l'espera de trobar un nou lloc al dial per a part de la seva oferta –el múltiplex de Godó s'apunta com a l'opció més probable– però això encara no s'ha concretat.

L'apagada de les freqüències condemnades pel dividend digital no es pot fer més tard del 31 de desembre: aquesta és la data màxima de què disposa TV3 per trobar un nou lloc al dial. El problema és que, quan es mudi, no disposarà del suport de la campanya institucional general i haurà de fiar-ho tot als seus propis mitjans. Des de la Corporació, es considera que hi ha risc de perdre quota de pantalla durant alguns dies, si alguns espectadors triguen a resintonitzar els seus aparells, la qual cosa pot llastar els resultats d'audiència del mes.

stats